Preskoči na glavni sadržaj
U kontrapunktu: Preklapanja
Izložbeni projekt Andree Staničić i Igora Gržetića

"...Motivi su mješavina figurativnoga i apstraktnoga, a slika (image) djeluje poput kolaža, s figurativnim motivom na podlozi od apstraktnih mrlja boje. Pritom je ono što očekujemo da je oslikano, ustvari kompjutorski otisnuto, a ono što djeluje kao da je otisnuto-oslikano rukom. Preklapanjem klasičnog i digitalnog medija tako se preklapa i miješa ono što je u domeni fizički osjetilnoga, opipljivoga i haptičkoga - i ono što je u domeni fiktivnoga i imaginarnoga. Autorica ovdje ne opisuje istinsku zbilju, nego viđeno dekonstruira, pa elemente preslaguje, da bi najposlije od svega konstruirala jednu novu stvarnost. Tako ono viđeno ona modificira i redizajnira, a onda apstrahira u kod i znak, u simbol i metaforu. Ukratko, u matricu jednog drugog realiteta. Stvarnost je tu nestalno dihotomna, jer jednom je dojam da je ona opipljiva, strukturirana i arhitektonična, dok je drugi put dojam da je neopipljiva i iluzivna; da klizi u simulakrum viđenoga; u neku "paralelnu zbilju između svjetova" ; u neko međuzemlje, gdje se prostori i vremena međusobno preklapaju, a očišta miješaju unutar nekih drugih sustava vidljivosti. Nova je to paradigma vizualne strukture, kombinacija novomedijske digitalne slike i klasična slikarska hiperrealnost, što sve daje dojam neopipljivoga i iluzivnoga..."

Višnja Slavica Gabout



 

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

  Novi ciklus koji predstavljam zaokupljen je očuvanjem bioraznolikosti i izumiranjem vrsta.  Grafike i ilustracije nastale su neagresivnim grafičkim postupcima poput drvoreza i linoreza te kompjutorske grafike. Matrice nisu kemijski tretirane te su stoga i ekološki prihvatljivije tehnike umnožavanja. Uz tradicionalne grafičke tehnike prisutna je i kompjutorska grafika. Nestajanje vrsta koje su gotovo neprimjetne jer smo navikli da su tu, poput vrapca ili pčele tjera nas na osjećaj ljutnje i bespomoćnosti iako ne moramo biti pretjerano ekološki osviješteni a to propadanje navodi na razmišljanje što je zapravo bitno u našim životima? Da li je utrka za profitom, ako zanemarimo dobrobit prirode a i ljudi (jer dio smo te iste prirode), zapravo pravo rješenje ili se ono krije u očuvanju resursa. Ono što je utkano u našu kulturu jest i priroda i sve male i zanemarene životinjske vrste, male a opet velike i značajne kao što je i život sam, koji je sastavljen od malih stvari n...

Artist in residency, Tartu Trykimuuseum (Estonia)

http://www.novilist.hr/Kultura/Estonski-su-umjetnici-otvoreniji-od-nasih                                                                           Peepers:                                                                                ...

Gradina No limit 2023.- Dani vizualne umjetnosti i komunikacija

Na Trsatskoj gradini od ponedjeljka 1.8. pa sve do petka 5.8. 2022. održavala se je manifestacija Gradina No Limit – Dani vizualne umjetnosti i komunikacija. Tih pet dana prostori kaštela postali su atelje u kojem se radilo. P osljednjeg dana manifestacije organizirano je otvaranje izložbe uz predstavljanje radova. Radovi iako različitih stilova izborom boja i emocijom neobično su se složila i tvorila cjelinu u prostoru.  Osobno sam se odlučila u tih pet dana izražavati u tehnici cijanotipije koja je bila prikladna s obzirom na količinu sunca potrebnog da se te fotografije razviju. Unutrašnjost kaštela inspirirao je svojim sjetnim ozračjem koje podsjeća na neka minula vremena, kao i cijanotipija sama koja uvijek pomalo ima u sebi patinu starih fotografija neovisno o suvremneosti motiva. Neonske boje unijele su živost gdje pretežno dominiraju tonovi cijan plave boje a crtež je prisutan kao studija i istraživanje motiva. Tekst- Andrea Staničić Photo: Dražen Suvić